Direkt zum Inhalt

Webinaria i szkolenia

E-learning

Archiwalne webinaria

Webinaria:

Dostęp testowy do Scopus AI

Zapraszamy do korzystania z narzędzia Scopus AI w ramach okresu testowego dla instytucji naukowych w Polsce.

Okres testowy potrwa od 22 Kwietnia do 31 Maja 2024 r. i zostanie poprzedzony wprowadzeniem do SCOPUS AI: w piątek, 22 kwietnia Katarzyna Patyrak z Elsevier zaprezentuje funkcje i zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji w ramach platformy Scopus.

Webinar skierowany jest do wszystkich naukowców, badaczy i użytkowników baz naukowych (przede wszystkim bazy SCOPUS). Nadchodzące wydarzenie ma na celu wprowadzenie do tematu zastosowania sztucznej inteligencji podczas prowadzenia, przeglądania i wyszukiwania wyników badań, jak i w szerszym kontekście całego procesu badawczego.

Użytkownicy webinaru dowiedzą się, w jaki sposób SCOPUS AI:

  • wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego,

  • przetwarza język naturalny,

  • wykorzystuje duże modele językowe,

aby pomóc naukowcom szybciej i sprawniej przeglądać artykuły, weryfikować dane, czy tworzyć bibliografię.

 

Jak publikować w Oxford Journals

Termin: 22 maja (środa), godz. 11:30 - 13:30
Link do rejestracji

Dwugodzinna sesja szkoleniowa poruszy następujące tematy:

  • różnice między pracą dyplomową a artykułem;
  • jak napisać publikację;
  • rodzaje publikacji w czasopismach;
  • jak wybrać czasopismo, dla którego chcesz pisać;
  • jak przesłać publikację na platformę Oxford University Press - proces przesyłania artykułu;
  • cykl wydawniczy czasopisma;
  • czym jest otwarty dostęp - rodzaje otwartego dostępu;
  • zrozumienie modelu Read & Publish.

Szkolenie pomoże Ci określić, czy jesteś gotowy do opublikowania swojej pracy, omówić formy publikacji oraz wybrać odpowiednie czasopismo dla artykułów. Z końcem sesji będziesz w stanie zrozumieć proces publikowania i kroki, które należy wykonać, przygotowując się do pierwszej publikacji.

Na koniec szkolenia każdy uczestnik otrzyma spersonalizowany e-certyfikat uczestnictwa wydany przez Oxford University Press.